منوی اصلی

مجتهدی، حسام الدین (مرحوم)

اعضای متوفیاعضای چهارمین دوره

ماموستا حسام ‌الدین مجتهدی ، فرزند "ملا صدیق "، از علمای شافعی و از خاندانی صاحب فضل و کرامت بود. وی در سال 1303 در کردستان متولد شد. خانواده ماموستا مجتهدی حدود 400 سال است که به عنوان خاندانی عالم، صالح، فقیه، عارف و صاحب فضل در این منطقه حضور داشته‌اند. پدرش، ملا صدیق مجتهدی (معروف به صدرالاسلام)، پدربزرگ ایشان "ملاعبدالعظیم کردستانی" (مشهور به قطب‌الدین) و جدّ ایشان ملا مجید پسر "ملا حمزه" و از دودمان "سلیمان بگ بانه" می باشد 

حسام الدین مجتهدی، از سن کودکی به تحصیل علوم اسلامی و فنون حوزوی مشغول گردید و در سن 23 سالگی مراتب علمی و مدارج تحصیلی تا اخذ مقام افتاء و اجتهاد را طی نمود و پس از آن ضمن تحقیق، شخصاً اداره حوزه علمیه حضرت مجتهد را به عهده گرفت.

ماموستا مجتهدی، تحصیلات دینی خود را در سنندج، مریوان و کردستان عراق، نزد بزرگانی که در علوم مختلف مجتهد بودند، گذرانده و از مرحوم پدربزرگشان، ملاعبدالعظیم مجتهد، درجه افتاء و اجتهاد دریافت کرده بود.

وی در سال 83 به عنوان امام جمعه اهل سنت شهر سنندج منصوب گردید. ماموستا مجتهدی از سال 1390 به عنوان منتخب مردم کردستان در دور چهارم مجلس خبرگان رهبری حضور داشت. حضور ماموستا مجتهدی در مجلس خبرگان رهبری، موجب تقویت و حمایت از نظام اسلامی شده و حضور فعال ایشان در صحنه‌های انقلاب اسلامی باعث شد نقشه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در بین اهل سنت و تشیع راهی از پیش نبرد.ماموستا حسام الدین مجتهدی در 6 اردیبهشت ماه 1393 و در سن 93 سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323