منوی اصلی

حیدری آل کثیری، محسن

اعضای پنجمین دورهکمیسیون سیاسى، اجتماعى و فرهنگیکمیسیون حراست از ولایت فقیهاعضای چهارمین دورهمنتخین دوره ششم

نام و نام خانوادگی: محسن حیدری آل کثیری

نام پدر: عُبید

زادگاه: شوش دانیال

سال تولد:1336شمسی

حوزه انتخابیه: خوزستان


سوابق علمی: دارای کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه تهران و دکترای تفسیر از مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم، ورود به حوزه در سال 1350 در مدارس علمیه اهواز و عزیمت به قم در سال 1358و حضور در درس اساتید بزرگوار شيخ حسين راستى كاشانى، مرحوم شيخ محمدحسن قديرى، سيدحسن طاهرى خرم‏آبادى، شيخ غلامرضا صلواتى، مرحوم شيخ محمدتقى ستوده، مرحوم شيخ احمد پايانى، مرحوم شيخ محمدعلى مدرس افغانى و مرحوم وجدانى فخر و مدرسين خارج فقه و اصول آيات عظام: آقايان سبحانى، فاضل لنكرانى، وحيد خراسانى، ميرزا جواد تبريزى، مكارم شيرازى و سيدمحمود شاهرودى تا سال 1372 و اخذ اجازه اجتهاد از آیات سبحانی و معرفت. پس از مراجعت به اهواز علاوه بر تدریس در درس خارج آیتالله موسوی جزایری شرکت کرد. وی همچنین تألیف آثاری چون ولایة الفقیه: تاریخها و مبانیها، قاعدة لاضرر، پیشینه و مبانی ولایت فقیه، حزب علوى و حزب اموى(تفسیر موضوعی نهج البلاغه)، الارهاب و العنف فی ضوء القرآن و السنه و التاریخ و الفقه المقارن و حماسه جاوید را در کارنامه علمی خود دارد.
مسؤولیت ­ها و سوابق اجرایی: امام جمعه موقت اهواز، ریاست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خوزستان، مسؤول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، عضو شورای فرماندهی سپاه منطقه 8، مسؤول بسیج عشایر استان خوزستان، نماینده مجلس خبرگان در دوره چهارم و پنجم.  

 
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323