منوی اصلی

یکتائی، هبت الله

اعضای اولین دوره

آیت الله یکتائی در سال 1302 هجری شمسی در روستای کرین از توابع شهرستان  خلخال در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود. والد بزرگوار وی آیت الله حاج شیخ عبدالخالق یکتایی ، عالمی متعهد ، زاهدی متعبد ، اسوه تقوا وفضیلت بود. تحصیلاتش را در حوزه علمیه زنجان شروع کرده و از محضر علما وبزرگان به خصوص : آیت الله آخوند ملاقربانعلی ، آیت الله شیخ فیاض الدین ، آیت الله میرزا عبدالرحیم فقاهتی ، بهره های فراوان برده و به مدارج عالیه علم و تقوا نائل گردید و به حق یکی از سربازان مخلص حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه بود ودر پرهیزکاری واحتیاط از شبهات (حتی از صرف وجوه شرعیه) وبی اعتنایی به دنیا و اشتغال به عبادات وادعیه و قرآن کم نظیر بود وبا زندگی ساده ومحقر پیوسته در تبیین معارف اسلام و مذهب اهل بیت عصمت(ع) وترویج احکام شریعت وتبلیغ برعلیه حکام جور و انحرافات نظام منحوس سلطنتی زمان خود به نحو احسن انجام وظیفه کرده ودر تعلیم وتربیت مومنین قولا وعملا فعالیت می نمود.

این عالم ربانی که امین ونماینده بسیاری از مراجع بزرگ تقلید قم ،نجف و مشهد بودند قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، چون پدری دلسوز و مهربان ، نیروهای انقلابی و دلسوزان به دین مبین اسلام را هدایت و راهنمایی میکردند و شمع وجودشان چراغ روشنی بخشی برای تبیین خط انقلاب و امام بود ،تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب و درتاریخ 27 محرم 1400 هجری قمری ازسوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه خلخال منصوب گردیدند . معظم له در مجلس خبرگان اول نیز از سوی مردم مسلمان آذربایجان شرقی به نمایندگی انتخاب شد. ایشان در اول مهرماه 1395در سن 93 سالگی در زنجان به رحمت ایزدی پیوست.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323