منوی اصلی

مؤمن پور، علی

اعضای پنجمین دورهکمیسیون اصل 107 و 109 قانون اساسىمنتخین دوره ششم

نام و نام خانوادگی: علی مؤمن پور

نام پدر: عباس

زادگاه: قم

سال تولد: 1332شمسی

حوزه انتخابیه: تهران


سوابق علمی: او در سال 1345 با ورود به حوزه قم جامع‌ المقدمات‌ را نزد حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ طباطبایی‌ خواند. سیوطی‌ را نزد حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ شایسته‌ گلپایگانی‌، مغنی‌ را نزد آقای‌ طالقانی‌، معالم‌ را نزد «آیت‌الله‌ مقتدایی»‌ و مختصرالمعانی‌ را نزد «آیت‌الله‌ تهرانی»‌ فرا گرفت‌. منطق‌ را نزد حجة‌الاسلام‌ والمسلمین‌ امینیان‌، شرح‌ لمعه‌ را نزد حضرات‌ آیات‌: «تهرانی‌، شب‌ زنده‌دار، صلواتی‌، تقوی‌ اشتهاردی‌، فاضلی‌ اشتهاردی‌ و ...» آموخت‌. برای‌ آموختن‌ رسائل‌ به‌ نزد «آیت‌الله‌ طاهری» و برادرش‌(آیت‌الله‌ مؤمن‌) رفت‌. ضمن‌ اینکه‌ بخشهایی‌ از مکاسب‌ و کفایه‌ را نزد برادر خود می‌آموخت‌ به‌ درس‌ مکاسب‌ آیت‌الله‌ ستوده‌ و درس‌ کفایه‌ آیت‌الله‌ سلطانی‌ طباطبایی‌ نیز می‌رفت‌. با پایان‌ یافتن‌ دورۀ‌ سطح‌ به‌ درس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ حضرات‌ آیات‌ عظام:‌ «شیخ‌ کاظم‌ تبریزی»‌، «شیخ‌ مرتضی‌ حائری‌»، «سید محمدرضا گلپایگانی‌»، «حسینعلی‌ منتظری»‌، «وحید خراسانی»‌ و «محمد مؤمن»‌ و ... رفت‌ و از دروس‌ ایشان‌ بهره‌های‌ بسیار اندوخت‌. او بخشی‌ از اسفار را نزد «آیت‌الله‌ امینی»‌ آموخت‌ و شرح‌ تجرید را نزد «آیت‌الله‌ حسینی‌ کاشانی»‌ فرا گرفت. وی علاوه بر تدریس، به‌ امر بررسی‌ و تدوین‌ میراث‌ فقهی‌ همت‌ گماشته‌ است.
مسؤولیت­ ها و سوابق اجرایی: عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم و عضو مجمع مشورتی شورای نگهبان.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323