منوی اصلی

سعیدی گلپایگانی، سید محمد

اعضای پنجمین دورهکمیسیون تحقیق موضوع اصل 111 قانون اساسىمنتخین دوره ششم

نام و نام خانوادگی: سید محمد سعیدی گلپایگانی

نام پدر: سید محمدرضا

زادگاه: قم

سال تولد: 1330شمسی

حوزه انتخابیه: قم


سوابق علمی: پس از شهادت پدر به وصیت ایشان وارد حوزه علمیه شد. ابتدا از تهران راهی شهر مقدس قم شده و مدتی را در مدرسه دارالشفاء بود. سپس برای تکمیل ادبیات عرب رهسپار مشهد مقدس میشود. وی در این شهر از محضر اساتیدی همچون حجت هاشمی و خزاعی بهره می برد. کتاب «معالم» را در محضر آیتالله واعظ طبسی و«لمعه» را در محضر آیتالله محامی فرا گرفت. بخشی از «مکاسب» را در محضر آیتالله میرزا علی فلسفی آموخت و مجدداً  به شهر مقدس قم عزیمت کرد. ادامه «مکاسب» را در محضر آیتالله ستوده و «رسائل» را در خدمت آیتالله حاج آقا رسول تهرانی و آیتالله اعتمادی فرا گرفت. «کفایه» را در خدمت حضرات آیات فاضل لنکرانی، مظاهری و محقق تلمذ نمود. تفسیر را در محضر آیتالله مشکینی و فلسفه را خدمت آیتالله حاج شیخ یحیی انصاری و آیتالله حسن زاده آملی آموخت. خارج فقه و اصول را در خدمت حضرات آیات تبریزی، منتظری، وحید خراسانی و میرزا هاشم آملی فرا گرفت. وی همزمان به تدریس نیز اشتغال داشته و سالها به تدریس ادبیات، منطق، فقه و اصول پرداخته است.
مسؤولیت­ ها و سوابق اجرایی: تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س)، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم، نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری.

 
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323