منوی اصلی

خاتم یزدی، سید عباس

اعضای دومین دورهاعضای سومین دوره

  آیت الله سید عباس یزدی فرزند سید یحیی یکی از عالمان برجسته دین در سده 14 می باشد. وی در سال 1309 شمسی مطابق با 1349 قمری در محله تل یزد متولد شد. پدر وی که یکی از عالمان دین بود دروس ابتدایی را به او آموخت.

سپس وارد حوزه علمیه یزد شد و آنگاه به حوزه علمیه قم هجرت کرد و اساتید آن فرزانه بزرگ آیات عظام امام خمینی (ره)، سید حسین بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، محمدعلی اراکی و محقق داماد بودند.

وی سپس در سال 1329 پس از عارض شدن کسالتی به منظور استشفاء و زیارت به نجف اشرف رفت و با لطف خداوند و عنایت ائمه اطهار بهبودی یافت و طی هیجده سال در محضر آیات عظام خویی، سید محسن حکیم و سید محمود شاهرودی بهره برد.

ایشان یکی از شاگردان برجسته و یاران نزدیک امام به شمار می رفته و همواره مورد توجه ایشان بود. عضویت در شورای استفتاء و هیئت ممتحنین و وکالت عام و نمایندگی تام الاختیار در امور حج به امر امام به وی محول گردید.

آیت الله خاتم دانشمندی بزرگوار، فقیهی فرزانه و پرهیزگار، ساده زیست و متواضع، علاقه مند به امام و انقلاب بود و سرانجام در روز سه شنبه 20 شهریورماه سال 1380 در تهران درگذشت و بدن مطهرش بعد از تشییع در تهران، یزد و قم با اقامه نماز حضرت آیت الله العظمی بهجت در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

از آثار ایشان می توان تقریرات درس آیات عظام خویی و امام خمینی را بر شمرد و مسئولیتهای متعددی داشتند که نمایندگی مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در چند مورد یکی از آن موارد می باشد.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323