منوی اصلی

واعظی، محمد تقی

اعضای چهارمین دوره

محمد تقی واعظی در سال 1330 در تهران در خانواده‌ای مذهبی و علاقمند به خاندان پیامبر(ص) پا به عرصه وجود گذاشت. پدرش از عالمان دینی بود. او پس از طی دوران ابتدایی به تشویق پدر و به علت علاقمندی به علوم دینی تحصیلات حوزوی خود را در سال 1347 آغاز کرد.

ایشان دورة سطح و خارج و فقه و اصول و فلسفه و عرفان را در محضر حضرات آیات: آدینه‌وند، جنتی، جوادی آملی، حسن‌زاده آملی، شبیری زنجانی، آیت الله گلپایگانی و معرفت به پایان رسانید مدتی نیز از درس اسفار آیت الله شهید مرتضی مطهری بهره برد.

وی در حوزه علمیه جامعه الصادق(ع) دانشکده الهیات و دانشگاه تربیت مدرس به تدریس اشتغال یافت او از حضرات آیات: سید علی خامنه‌ای، شبیری زنجانی، فاضل لنکرانی، سید علی سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و جواد تبریزی اجازه تصدی امور حسبیه دارد.

او از وزارت علوم رتبه 2 استادیاری فلسفه و کلام را دریافت کرد. ضمناً در هیأت علمی مدرسه عالی شهید مطهری عضویت دارد. واعظی در دوران انقلاب با سخنرانی به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و در پیروزی انقلاب فعالیت فراوان از خود نشان داد.

ایشان در سال 1379 به امامت شهر قدس منصوب شد. و خدماتی در زمینه‌های عمران و فرهنگی انجام داد.

وی در فروردین سال 1382 از سوی آیت الله خامنه‌ای به امامت جمعه زنجان و نمایندگی ولی فقیه در آنجا منصوب شد و تا دی ماه سال 1390 این مسؤولیت را  به مدت هشت سال بر عهده داشت.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323