منوی اصلی

اعرافی، علیرضا

اعضای پنجمین دورهمنتخین دوره ششم

نام و نام خانوادگی: علیرضا اعرافی

نام پدر: محمد ابراهیم

زادگاه: میبد

سال تولد: 1338شمسی

حوزه انتخابیه: تهران


سوابق علمی: وی در سال 1349 راهی قم شده و پس از پشت سر گذاشتن دروس ابتدایی در سال 1350 فراگیری دروس حوزوی را آغاز کرد و در سال 1356 در درس خارج فقه آیت‎الله العظمی شیخ مرتضی حائری، آیت‎الله العظمی فاضل لنکرانی، آیت‎الله العظمی وحید خراسانی و آیت‎الله العظمی تبریزی حضور یافت. تفسیر قرآن را نزد آیت‎الله میرزا علی مشکینی و درس هیئت را در محضر علامه حسن زاده آملی و کتاب های فلسفتنا و اقتصادنا شهید صدر را نزد آیت‎الله سیدکاظم حائری آموخت. اسفار اربعه، برهان شفا، فصوص الحکم و تمهید القواعد را نزد آیت‎الله العظمی جوادی آملی و بخش هایی از اسفار را نزد شهید مطهری فرا گرفت. او همچنین از محضر علامه مصباح یزدی نیز در مباحث فلسفه بهره گرفت. وی سابقه تدریس در حوزه و دانشگاه ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس را داراست و راهنمایی و مشاوره پایان نامه‎های متعددی را برعهده داشته است. کتابهای مکاسب محرمه، امر به معروف، اجتهاد و تقلید و فقه تربیتی از آثار ایشان است.
مسؤولیت ­ها و سوابق اجرایی: رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی، ریاست جامعه المصطفی، عضو هیئت امنای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای نگهبان، نماینده دوره چهارم خبرگان رهبری، امام جمعه میبد، امام جمعه قم، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور.

 
 
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323