منوی اصلی
تاریخ انتشار: 1400/01/08    
کتابخانه
کتابخانه تخصصی مرکز تحقیقات علمی در راستای تحقیق و پژوهش در زمینه اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی در سال 1380 تاسیس گردید و طی این سال ها به گردآوری و ساماندهی منابع گوناگون در حوزه های ولایت فقیه، فقه سیاسی، حقوق اساسی، خبرگان، فلسفه سیاسی پرداخته است.
مجموعه منابع کتابخانه به تفکیک شامل موارد زیر می باشد:

الف) کتب فارسی و عربی
در حال حاضر این بخش شامل 10500 عنوان (15300 نسخه) کتب فارسی و عربی در زمینه های مختلف به خصوص علوم سیاسی، فقه سیاسی، حقوق، قانون اساسی، ولایت فقیه است و کلیه منابع مرتبط با آن با این موضوعات نیز هر ساله به این مجموعه اضافه می گردد.
کلیه اطلاعات این کتاب ها در نرم افزار کتابخانه ثبت و قابل جستجو است که از طریق شبکه داخلی پژوهشگاه قابل دسترسی می باشد.
همچنین برای آگاهی از منابع موجود می توان به سایت www.lib.ir مراجعه کرد و کلیه اطلاعات کتاب های فارسی و عربی از این طریق جستجو کرد.
آمار کتاب های موجود کتابخانه طبق تفکیک موضوعات تخصصی عبارت است از: - ولایت فقیه (400 عنوان) - فقه سیاسی (100عنوان) - حقوق اساسی (700 عنوان) - فلسفه سیاسی (100عنوان) - خبرگان (100عنوان)

ب)کتب لاتین
در حال حاضر این بخش شامل 170 عنوان کتب فارسی و عربی در زمینه های مختلف به خصوص علوم سیاسی، فقه سیاسی، حقوق، قانون اساسی است و کلیه منابع مرتبط با آن با این موضوعات نیز هر ساله به این مجموعه اضافه می گردد.
کلیه اطلاعات این کتاب ها در نرم افزار کتابخانه ثبت و قابل جستجو است که از طریق شبکه داخلی پژوهشگاه قابل دسترسی می باشد.

ج) پایان نامه ها
این بخش در حال حاضر شامل 90 عنوان پایان نامه از مراکز دانشگاهی مختلف (مانند دانشگاه امام صادق، دانشگاه باقرالعلوم...) است.

د) نشریات و روزنامه ها
این بخش در حال حاضر شامل 200 عنوان مجله و نشریه در کتابخانه موجود است و هدف کتابخانه تکمیل شماره های نشریات موجود و اشتراک نشریات جدید مناسب برای پژوهشگاه است. در ضمن سه عنوان روزنامه نیز به صورت منظم توسط کتابخانه دریافت می گردد.

ه) جزوات و گزارشات
این بخش در حال حاضر شامل بیش از 200 عنوان جزوه و گزارش در زمینه های تخصصی علوم سیاسی، فقه سیاسی، ولایت فقیه و موضوعات تخصصی دیگر است.
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323