منوی اصلی

کازرون، محسن

اعضای پنجمین دورهکمیسیون آیین‏ نامه، موضوع اصل 108اعضای چهارمین دوره

این‏جانب محسن کازرونى؛ متولد تهران؛ سال 1339؛ داراى تحصیلات دانشگاهى در رشته حقوق مى‏باشم و از سال 1353 به خاطر علاقه به روحانیت، در مدرسه آیةالله مجتهدى؛ مشغول به تحصیل شدم. پنج سال در این مدرسه به فراگیرى علومى از قبیل: ادبیات، بلاغت، فصاحت، فقه و اصول، فلسفه و منطق مشغول بودم. از سال 1359 به حوزه علمیه قم مشرف شده و به تکمیل سطح نزد آیةالله اعتمادى و مرحوم آیةالله ستوده و شرکت در درس خارج آیةالله وحید خراسانى به مدت یک‏سال (مبحث برائت در مسجد سلماسى) و درس خارج اصول و فقه حضرت آیةالله تبریزى؛ (به مدت چهارده سال فقه و یک دوره هشت ساله، اصول فقه) پرداخته و منظومه و اسفار را نیز نزد اساتید حوزه علمیه قم فرا گرفتم. در خلال تدریس، چه در حوزه آیةالله مجتهدى و چه در حوزه علمیه قم، مشغول تدریس سطوح مختلف بر اساس ویژگى‏اى که در نظام طلبگى است، بوده و بنا بر وظیفه شرعى، در جبهه‏هاى جنگ حق علیه باطل به‏صورت رزمنده و مبلغ، در تیپ سیدالشهداء(ع) و لشگر محمد رسول الله(ص)، حضور داشتم.

حضور در عرصه‏هاى فرهنگى و انتخابات خبرگان

در سال 1375 به تهران برگشتم و مدت یک‏سال مدیریت و معاونت علمى دائرةالمعارف انقلاب اسلامى را که در سازمان مدارک فرهنگى انقلاب اسلامى تهیه مى‏شد، بر عهده گرفتم. پس از آن در سال 1377 در انتخابات خبرگان به‏صورت منفرد شرکت کرده و از استان تهران کاندیدا شدم. سپس توسط حضرت آیةالله مهدوى کنى به مدرسه مروى جهت تدریس مکاسب و رسائل دعوت شدم و حدود پنج سال مشغول تدریس بوده و همزمان در مدرسه آیةالله مجتهدى، سطوح مختلف را تدریس نمودم که آخرین تدریس، کفایتین و درس خارج حج بود. در سال 1384 بنابه امر مقام معظم رهبرى - حفظه الله - به عنوان امام جمعه و نماینده ایشان در کرج مشغول فعالیت شدم و از روز نخست در حوزه علمیه امام صادق(ع) مشغول تدریس درس خارج اصول و فقه شدم و در سال 1385 در انتخابات خبرگان جزو لیست مشترک جامعه مدرسین و روحانیت مبارز قرار گرفته که با کسب قریب به هشتصد هزار رأى، نماینده مجلس خبرگان رهبرى از استان تهران شدم و در دوره پنجم به نمایندگی مردم استان البرز انتخاب شدم.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323