منوی اصلی

عباسی فرد، محمد رضا

اعضای سومین دوره

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا عباسی فرد متولد ۱۳۲۸ در کوهدشت لرستان، نماینده دوره های اول ودوم مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی اسبق قوه قضائیه و عضو حقوقدانان شورای نگهبان، عضو حزب جمهوری اسلامی، مشاور رئیس جمهور، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رئیس دیوان عدالت اداری و عضو مجلس خبرگان رهبری. وی دارای مدرک دکتری فقه و مبانی حقوق است .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا عباسی فرد قبل از انقلاب وارد حوزه علمیه قم شد. همزمان با آغاز مبارزات انقلابی به عرصه سیاسی آمد و در سالهای قبل از انقلاب به بیت آیت الله العظمی گلپایگانی نزدیک شد و روابط سیاسی خود را از این طریق مستحکم و نهادینه نمود.

عباسی فرد در مجلس اول به نمایندگی از طرف مردم کوهدشت و چگنی به مجلس راه یافت. او در دوره نمایندگی خود از نمایندگان پر کار محسوب می شد. تعداد نطقها و تذکرات او در این دوره بیش از سایر نمایندگان استان بود.

 

عباسی فرد در دوره دوم از طرف مردم خرم آباد وارد مجلس شد و پس از آن مناصب سیاسی دیگری از جمله عضویت در شورای نگهبان به عنوان حقوقدان، ریاست دیوان عدالت اداری،مشاورت رییس قوه قضاییه و معاون اجرایی قوه قضاییه و نمایندگی خبرگان رهبری از حوزه خوزستان را در کارنامه خود دارد.

 

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323