منوی اصلی

نعیم‌ آبادی، غلامعلی

اعضای چهارمین دوره

غلامعلی نعیم آبادی سال ۱۳۲۳ در خانواده ای روحانی در شهرستان دامغان پا به عرصه وجود گذارد . از اوان کودکی با علم آموزی در مکتب خانه و سپس با ورود به تهران و تحصیل در آموزش و پرورش گام به وادی معرفت نهاد و با حضور در حوزه پر برکت علمیه قم آن را به کمال رساند . وی دروس حوزوی را نزد اساتید بزرگ حوزه هم چون:  مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و مرحوم آیت الله العظمی شیخ مرتضی حائری و مرحوم آیت الله العظمی محقق داماد و شهید دکتر مفتح فرا گرفت . عشق به دانش هیچگاه و در هیچ شرایطی از زندگی وی جدا نشد و حضور در صحنه های سیاسی او را از حضور در میدان علم خارج نکرد ، چه در دوران ۱۱ ساله امامت جمعه دامغان و چه زمانی که در استان هرمزگان حضور پیدا کرد . تدریس مستمر دروس حوزوی و پایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی دامغان و تدریس در مراکز علمی – دانشگاهی استان های سمنان و هرمزگان بخشی از کارنامه علمی ایشان می باشد . در زمان حکومت ستم شاهی به دلیل ایراد سخنرانی ها و موضع گیری های سیاسی ۳ مرحله دستگیر شد که ۲ بار آن هر مرتبه ۲ ماه بازداشت و یکبار آن ۳ سال در زندان رژیم به سر برد . نگاه روشن این عالم جلیل القدر عامل وحدت همه گروه ها در استان بود و در تمام مدت حضورشان در استان کوشیدند عوامل تفرقه را از مردم دور سازند و امروز به حمد الله همه شاهد همدلی و یکپارچگی مردم  هرمزگان هستند در مقام پاسخ گویی به نیاز های روحانی مردم و با پیگیری و مساعدت ایشان تعداد زیادی بنای فرهنگی در سراسر استان بنا نهاده شد ، که از جمله آنها به ساخت و در حال اجرای بیش از ۱۰۰ مسجد و تعداد زیادی خانه عالم در نقاط دور و نزدیک و احداث حوزه علمیه خواهران با زیر بنای ۶۹۸۰ متر مربع میتوان اشاره کرد.

لازم به ذکر است در راستای همین امر تعداد زیادی از روحانیون واجد شرایط به عنوان ائمه جمعه و جماعت توسط ایشان و در اقصی نقاط استان مشغول فعالیت های علمی – فرهنگی می باشند. هم چنین به لطف خدا و با عنایت ویژه دولت محترم امسال بعد از سالها پیگیری مجدانه ساخت بنای مسجد جامع بندر عباس ( مصلی ) شامل ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا و گنجایش ۴۵۰۰۰ نفر آغاز گردید . آثار گران سنگ و ارزشمند قلمی این عالم بر جسته گوشه ای دیگر از زندگی پر بار ایشان را رقم می زند . آثاری همچون داروینیسم از دیدگاه دانش و مذهب ، آثاری درباره نماز که از جمله آنها (( نماز زیباترین الگوی پرستش )) می باشد که به زبان عربی ترجمه و در مصر به چاپ رسیده است ، آسیب شناسی خواص ، عاشورا در عاشورا ، شکر در آینه وحی ، زکات در آینه وحی ، تحریف در آموزه های دینی ، صلیب خونین ، توسل ، زمزمه روزه داران ، امر به معروف و نهی از منکر ،آئین پارسایی ، رشوه ، تفسیر سوره فجر و تین ، نماز درمانی ، ولایت علی (ع) در آینه ی وحی ، غدیر در آینه تاریخ،  شرحی بر خطبه های امام سجاد (ع) در نزدیک مدینه، احسان ، روزه در آینه وحی و قرآن به روایت نهج البلاغه که به چاپ رسیده و آثاری همچون شرح دعای سحر ، بحث پیرامون اعتیاد ، نمازجماعت ، شرح کلمات قصار ( نهج البلاغه ) تولی و تبری ، رسالت مسجد ، اعجاز قرآن ، جوان و عقلانیت ، حق و باطل ، آسیب شناسی امر به معروف  و نهی از منکر ، شب عاشورا چه گذشت و تفسیر سوره الرحمن که در دست چاپ قرار دارد.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323