منوی اصلی

خدایی، عبدالرحمن

اعضای چهارمین دوره

این‏جانب به سال 1320 شمسى در روستاى بوئین سفلى که الان به شهر بوئین موسوم است - از توابع شهرستان بانه - در خانواده‏اى کشاورز به دنیا آمدم.

مقطع ابتدایى را در مدرسه روستا تحصیل کردم و روخوانى قرآن مجید را در زادگاهم فرا گرفتم. در سال 1332 شمسى به منظور تحصیل علوم دینى به زى طلبگى درآمدم و در منطقه بانه، سقز، سنندج و مریوان در محضر اساتید معروف، آقایان جناب حاج ملا محمود محمدى، جناب حاج ملا عبدالله حیدرى، جناب ملا شیخ حسین خان، جناب حاج ملاعبدالله محمدى و جناب حاج ملا سید على خالدى تلمذ کردم. در سال 1344 شمسى در محضر علامه جناب حاج ملا محمد باقر مدرسى؛ بالک مریوان به اخذ اجازه افتاء و تدریس مفتخر شدم. در سال 1362 شمسى در دوره تخصصى که از طرف مرکز بزرگ اسلامى در تهران دایر شده بود، شرکت نمودم.

فعالیت مذهبى و علمى

از سال 1345 شمسى بدون وقفه به تدریس و تبلیغ مسلمانان پرداختم. به محض اتمام دوره تحصیلات و کسب اجازه افتاء و تدریس، در روستاى کانى بند بانه به عنوان مدرس و امام جماعت روستا، به آموزش علوم دینى به طلاب و تبلیغ مبانى اسلام به مردم مسلمان مشغول بودم تا سال 1357 شمسى که به روستاى ننور نقل مکان کردم. در سال 1360 شمسى به شهرستان بانه نقل مکان کردم و از سوى مردم محله‏اى که در آن ساکن شدم، به عنوان امام جماعت مسجد رسالت انتخاب شدم که این مسند تا کنون برقرار است. ضمناً از سال 1360 شمسى به عنوان مدرس در مدرسه علوم دینى شهرستان بانه به همکارى با مرکز بزرگ اسلامى پرداخته‏ام که در تاریخ 22 بهمن 1361 شمسى، به سمت امام جمعه شهرستان بانه منصوب شدم و از آن موقع تاکنون به تبلیغ و ارشاد مؤمنین مشغولم - لله الحمد و الشکر -.

فعالیت‏هاى سیاسى و اجتماعى

این‏جانب از بدو انقلاب اسلامى، همواره در جهت تنویر افکار عمومى مردم و گرایش به سمت اسلام تلاش و کوشش داشته‏ام. از جمله در دوازده فروردین 1358 شمسى در جهت رأى به نظام جمهورى اسلامى تلاش فراوان داشتم. پس از آن نیز در بحبوحه‏هاى مختلف، هم‏سنگر مدافعین نظام بوده‏ام، به خصوص در زمان جنگ براى تقویت روحیه رزمندگان اسلام، به جبهه‏هاى جنوب وغرب از جمله جزیره مجنون و حلبچه عزیمت نمودم. همچنین بیش از ده سال به عنوان رئیس هیأت مدیره هلال احمر بانه، هم‏سنگر امدادگران آن جمعیت ایثارگر بوده‏ام، علاوه بر این‏ها امامت جمعه شهرستان بانه و تدریس علوم دینى را نیز در کارنامه خدمات خود دارم و هم‏اکنون نیز نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبرى مى‏باشم.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323