منوی اصلی

اسماعیلی، محسن

اعضای پنجمین دوره

سوابق علمی: دارای مدرک دکترای حقوق خصوصی با درجه عالی از دانشگاه تربیت مدرس، رتبه نخست و دانشجوی نمونه کشوری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، تحصیل در مقطع خارج حوزه در محضر مقام معظم رهبری و آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی و اخذ اجازه اجتهاد از حاج آقامجتبی تهرانی، پژوهشگر برگزیده کشوری در سال 1379، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران، صاحب 25 تألیف از جمله:نظریه خسارت،قوه قاهره، قانون مطبوعات و سیر تحول آن در حقوق ایران،بررسی تحلیلی نظریات شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه سال 1381، جایگاه و مسؤولیت‌های رئیس جمهور، حاکمیت ملی و نظارت همگانی در فقه سیاسی و حقوق اساسی،حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان،دانشجو، دانشگاه، سیاست(نظارت علمی برمجموعه مقالات همایشی با همین نام)،کلیات علوم قرآن، درس‌های ماندگار، نگاهی نو به نهج‌البلاغه و دوره 6 جلدی حقوق و زندگی.

مسؤولیت­ها و سوابق اجرایی: عضو حقوقدان شورای نگهبان در دوره های چهارم، پنجم و ششم این شورا، رئیس هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها و ریاست دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(ع).

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323