منوی اصلی

مبلغی، احمد

اعضای پنجمین دوره

سوابق علمی: وی دروس مقدماتی و سطح را نزد اساتیدی همچون آیات اشتهاردی، ستوده، پایانی و اعتمادی به انجام رسانید و در مقطع تخصصی دروس خارج از اساتید مبرز و به نامی همچون حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی و میرزا جواد تبریزی بهره برد. سابقه تدریس خارج فقه و اصول و تدریس در دانشگاههای کشور، عضویت در هیئت تحریریه سه مجله تخصصی فقهی، تألیف بیش از هفتاد مقاله عملیـ پژوهشی.

 عناوین پاره‌ای از این مقالات به این شرحاست:فقه هجرت،فقه سیاسی،فقه و جهانی شدن،پارادیم‌های فقهی،بررسی فقهی شبیه سازی انسانی و درمانی،بررسی فقهی اوراق سرمایه‌گذاری به شیوه اجاره،پیش نیازهای اجتهاد، صکوک الاجارة، ضوابط بهره‌گیری از فقه سلف از دیدگاه خوانساری، فقه مسجد، ساختار فقه سیاسی، مبانی کلامی و کاربرد آن در فقه سیاسی امام خمینی، عقلانیت در فقه سیاسی امام خمینی(ره)، تحریری نو از نظریه شهرت آیت ‌الله بروجردی، بررسی فقهی تغییر جنسیت، التقریب بین المصطلحات الاصولیة‌، پرستاری در نگاه دین، شیوه تقریر نویسی درس خارج، مبانی کلامی و کاربرد آن در فقه سیاسی امام خمینی.تالیف دایرة المعارفی در زمینه یکی از منابع فقه شیعه(با عنوان عربی موسوعة ‌الاجماع فی الفقه الامامی) که به بیش از ده جلد بالغ خواهد شد و تا به حال یک جلد از آن به چاپ رسیده است. حضور در بیش از بیست همایش علمی داخل و خارج کشور و سخنرانی در همایش‌های مختلف در کشورهای گوناگون از جمله قطر، یمن، عربستان، مالزی، مغرب، شارجه، عمان، بحرین و سریلانکا.

مسؤولیت­ها و سوابق اجرایی: ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی، ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مستقر در قم، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مسؤولیت پژوهشکده فقه و حقوق، مدیریت مرکز تحقیقات مجمع تقریب، مدیریت گروه فقه مقارن مدرسه تخصصی فقه و اصول.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323